Arbeitsblatt: Chinese New Year English lesson

Material-Details

5. oder 6. Klasse Chinese new year english lesson mit VP Arbeitsblatt und video youtube link (authentic material)
Englisch
Gemischte Themen
5. Schuljahr
4 Seiten

Statistik

192356
638
2
14.12.2019

Autor/in

Syrina Jeetun
Land: Schweiz
Registriert vor 2006

Downloads Arbeitsblätter / Lösungen / Zusatzmaterial

Die Download-Funktion steht nur registrierten, eingeloggten Benutzern/Benutzerinnen zur Verfügung.

Textauszüge aus dem Inhalt:

Lesson planning Teaching sequence Praxisgefäss EP1 EP2 Praxislehrperson: FP LZP Ort/Schulhaus/Zimmer: PHSZ Klasse: 5. Klassengrösse: 16 BP Voraussetzungen Pupils have good base of vocabulary and can express themse (fachlich, überfachlich, personal, sozial, strukturell) Kompetenzebene Schülerinnen und Schüler1 Kompetenzbereich Cultures in focus Handlungs- und Themenaspekt Knowledge Actions Kompetenz The pupils know some characteristics of the English-speaking cultura differences. The pupils can reflect on their attitude over the English-speakin FS1E.6.A.1.a: know some of the cultural products, characteristics and area (for example songs, culinary, cities). Kompetenzstufen (inkl. Codes) FS1E.6.C.1.a: can observe and describe cultural traits (e.g., everyday Personale Kompetenzen Soziale Kompetenzen can accept challenges can participate actively and deal constructively with dialogue and in coopera them. with others. can listen attentively an perceive and include opinions and points of vi of others. Überfachliche Kompetenz(en) Bezug zu BNE2 Wählen Sie ein Element aus. Lernziel/e der Unterrichtssequenz Pupils can name some characteristics about Chinese New Year. Pupils can name three special dishes and their meanings. Pupils can name the similarities and differences about Chinese two. Kompetenzebene Studierende/r Professionsstandard(s) Elemente Inhalt/Thema Zentrale Aussagen und Erkenntnisse (Grundlagen, Zusammenhänge, Besonderheit, Auswahl) Fachbereich Verortung in einem oder mehreren Fachbereichen 1 English Zeit Phasen mit Teilschritten Schülerinnen/Schüler Lernaktivität, Sozialformen (mit didaktischer Begründung) Lehrende/r Lernbegleitung, Instr 10‘ Phase 1 Kontakt herstellen Introduction: Students see pictures of typical Chinese New Year Teacher distribute so authentic pictures to Auszufüllen, falls nicht bereits in der Verlaufsplanung Unterrichtseinheit bearbeitet. Das Lernziel/die Lernziele sind zwingend anzugeben. 2 Im EP und FP nur auszufüllen, wenn von der Praxislehrperson vorgegeben. Mögliche BNE-Bezüge werden vor allem im LZP und BP erwartet. situations. In pairs they discuss what they see on the pictures and what it might be about. pupils. Teacher introduce th task. In pairs they come to the blackboard and pin the picture they have discussed and say to the class what they think it is shown on the pictures? Begründung (aus Lernendenperspektive): Teacher activates the pre-knowledge and arouse interest. 5‘ Phase 2 Pupils answer the questions from the teacher. Teacher asks the pu Aufbauen Pupils listen to the teacher build up the key words. about the pictures in general: What do you know festival? What kind of traditio it be? What do you see? What do you think? What do you feel? Teacher mention the words on blackboard the pictures. Begründung (aus Lernendenperspektive): Pupil connect the pictures with new words. 15 Phase 3 Pupils listen to the introduction. They have to listen Aufbauen carefully the video and memorize what they hear. Pupils watch the video and could ask after every chapter and answer the questions. Teacher introduce th about The Story of New Year. Teacher stops after chapter the video to pupils about the mai and what they under Teacher explains ma and useful vocabular Begründung (aus Lernendenperspektive): Pupils can apply the new vocabulary while watching video. The approp connection with the vocabulary. 10 Phase 4 Sole: Teacher introduce th Flexibilisieren Pupils have to fill out the work sheet. task and explains th sheet. Begründung (aus Lernendenperspektive): 5‘ Phase 5 In class: Teacher lead the dis Konsolidieren/ Pupils discuss about and compare the Chinese New Year and asks following: Anwenden with their tradition and customs. What are the similar differences to our Ne Eve? What do you like and Begründung (aus Lernendenperspektive): 1‘ Phase 6 Pupils listen carefully to the teacher. Teacher gives an ove for the next lesson. Reflexion Kompetenzebene Schüler/innen (Kompetenzstufe/ Lernziel): Leitfrage: Wurde die Kompetenzstufe/das Lernziel erreicht? Warum? Warum nicht? Kompetenzebene Studierende/r (PS): Leitfragen: Habe ich mein Ziel erreicht? Was nehme ich mit? Konsequenzen: Konsequenzen: