Arbeitsblatt: Young World 4, U3, Planung

Material-Details

Meine Planung der nächsten 6 Wochen für Young World 4, Unit 3 einiges wird wegen der Zeit weggelassen. Keine perfekte Sache, gute Grundlage zum Weiterbearbeiten.
Englisch
Anderes Thema
6. Schuljahr
4 Seiten

Statistik

50935
1627
25
16.12.2009

Autor/in

Eule (Spitzname)
Land: Schweiz
Registriert vor 2006

Downloads Arbeitsblätter / Lösungen / Zusatzmaterial

Die Download-Funktion steht nur registrierten, eingeloggten Benutzern/Benutzerinnen zur Verfügung.

Textauszüge aus dem Inhalt:

Planung U3 – Young World 4 Ziele: know the regular past simple form of verbs. can use the regular past simple form of verbs. know some irregular verb forms of the past simple. know how to say dates correctly. Ablauf: when 4./5. Jan. what the regular past (simple) tense: nochmals zeigen, wie es gebildet wird. Eintrag im Theorieheft: 10 infinitive (e)d past simple tense walk walked special: words ending on e: like liked words ending on y: cry cried, some words double the consonant: travel travelled, marks Rätsel um Verben mit Bildchen: zu zweit möglichst viele notieren mit past simple. einsammeln, verteilen z. korrigieren Punkte geben. Sieger bekommt etwas aus violetter Schachtel. 15‘ oder: Timeline of my past year HA erklären. Neues Vocisystem. 7./8. Jan. give back marks from before Xmas (writing) signature HA: Alle bringen etwas mit, das alt ist und bereiten sich vor, in mind. 4 Sätzen diesen Gegenstand zu erklären. – Was? Von wann? Was wurde damit gemacht (past simple!)? KV 3.3 lösen – alle! neues Voci: Blatt mit allen Lernsätzen abgeben. Voci eingezeichnet aufhängen. sentences schreiben. sentences 10‘ Blätter KV 3.3 einsammeln z. korrigieren, am Mo. zurückgeben, falls nicht i.O. 11./12.J an. 14./15.J an. 18/19. Jan. Gegenstände vorstellen im Kreis in timeline an WT eintragen, von wann das ist. 20‘ Texte hören: the fire of London 10 HA: Verbspinner ausschneiden, zusammensetzen, üben damit. 5‘ weitere Texte hören: the discovery of New Zealand 1769 10 journey from Liverpool to Manchester 1830 10 Write description of the 3 listened to texts for AB p. 20 10 1666: 4/5 of London burned down. Many houses were destroyed. 10 6th October 1769: James Cook discovered New Zealand 1830: Fanny Kemble travelled by train for the first time Verben mit verbspinner üben: einander abfragen 5‘ Info: Test zu verbs in 2 weeks. Vocitest: 5‘ sentences 10‘ AB p.23: read about maid around 1830: mit Farben übermalen, Fragen stellen. Text. unten richtig einfüllen. 15 Üben mit Verbspinner 5‘ Ratespiel: What is he doing? Play things, the maids doing, Answer (girls/boys: immer abwechslungsweise) HA: p. 22 zuhause lessen und lösen KV 3.7 zuhause ausschneiden. check homework: chimney sweep (together) read texts about Titanic 15 Landing on the moon 15 do AB p.19/1 , p.26/1: Sätze abschreiben mit Wort triangle puzzle – KV 3.7 21./22.J an. 25./26. Jan. HA: AB p. 21 bottom KV 3.5 erinnern: Verbentest in 1 Woche! Vocitest: sentences 10‘ PB p. 30: read understand, explain in German 10 AB p. 20/3 evtl. 21/5: in groups of 23 children 20‘ sentences 5‘ 5 Vocitest 3.2 5‘ 5‘ HA: KV 3.8 lösen Unterlagen suchen zum Gruppenthema (Bibliothek) work on group work; prepare small presentation verbtest Vocitest: 15‘ (29.Jan. sentences 10‘ Vocitest 3.1 sentences Vocitest 3.3 sentences 1./2. Feb. 4./5. Feb. presentations about the event on the timeline 6x 3 20 Vocitest: 5‘ HA: einen Brief mitbringen, evtl. altes Telefon, Handy mitnehmen – abgestellt! Lernziele für test: AB p.61; wobei einiges gestrichen wird (Kopie aufhängen auf Folie zeigen) p. 2829; Morsen mit pfeifen ausprobieren; Wettrennen: wer ist schneller: Brief per „Kurier ins Schulzimmer hoch, oder Morsen per Pfeife? – oder: sms? 8./9. test Feb. 11./.12 Feb. Irgendwo noch Datentheorie einfügen: Kopien aus „resource book aufhängen. Weltkarte bereit halten Begriffe für 14./15.Jan: open the curtains open the windows make fire dust furniture lay the table for breakfast clean the bathroom polish shoes wash the floor have breakfast Vocitest 3.4 Unittest make the bed wash up dishes water the plants Voci Unit 3 – Young world 4 – class 6 Voci 1: (Travelling back in time) – sentences sentences: 7./8. Jan. Vocitest: 11./12.Jan. When theTitanic sank, many passengers drowned. Everybody watched television when the astronaut got out of the spaceship and set his foot on the moon. In the past flames destroyed more houses than today. Voci 2: (Activity book (alles, auch p.51 oben) – sentences Actor or actress isnt an everyday profession. sentences: 14./15.Jan. Vocitest: 18./19. Jan. The disaster of this earthquake forced the scientist to develop new alarm tool. Do you have to cover the table before laying the table in the dining room? Voci 3: (Audio texts, Reports from the past, Regular past tense)– sentences The detective was surprised to find handkerchief on the seat in the lifeboat. She suffered terribly when her husband died. Her bad spelling got the writer worried. sentences: 21./22.Jan. Vocitest: 25./26. Jan. Voci 4: (Communication yesterday and today, What shall we do with the drunken sailor?) – sentences sentences: 29.Jan. (alle) So far, the assistant had not received signal allowing Vocitest: 1./2. Feb. communication. easily invented this sensation, however had to support the sailor extremely in order to use it.